Sidor

fredag, augusti 05, 2016

Stavanger, pre race

Team Attack of the invisible rubber ducks är på plats i Stavanger. Vi är redo!

Jag och Jontan tog oss från Danderyd till Arlanda, genom incheckningen (inkl. att han försökte checka in oss till Trondheim) och säkerhetskontrollen på precis under 30 minuter igår morse. Givetvis en ny rekordtid. Det råder inga tvivel om att Jontan har svart bälte i flygning. Och så gratis frulle i loungen. Sen mötte vi upp Linda.

Hela resan gick extremt snabbt och smidigt och vi var framme i Stavanger vid 12-tiden. Vi hade tur och kunde checka in på Hotell Viktoria direkt.

Åt en riktigt bra burgare till lunch och drack världens största milkshake. Knallgod, men jag mådde lite illa efteråt. Var som att äta ett Big Pack själv (eller... hur ska jag veta det... ehh...)

Sen promenerade vi runt i Stavangers äldre område och på shoppinggatorna, men undvek det rekommenderade petroleummuseet. Vädret var minst sagt växlande. Ena stunden stekande sol och nästa hällregn.

Efter middag på en riktigt bra indier tog vi det obligatoriska glaset bubbel i hotellbaren.

Idag åkte vi på klassisk båtsightseeing in i Lysefjorden och tittade på predikstolen, som vi ska upp på imorrn, underifrån. När sju systrar gifter sig med sju bröder från samma distrikt kommer, enligt historien, Predikstolen trilla ner, så jag tror vi kan anta att den finns kvar imorgon. Sju liksom?!

Vi fick även se en bergsget bli matad med vaniljrån och vi fick dricka vatten som håvades in med hink från ett vattenfall. Båtturen var 2,5 timmar och det var en perfekt liten utflykt. Kul att ha sett fjorden och startplatsen i Fantahåla i förväg. Imorgon lär nervositeten dämpa intrycken ganska kraftigt. Eller förhöja dem.

När vi kom tillbaka åt vi räkmacka i hamnen och tittade på fem ninjas (på riktigt!) som utförde maintanance på den stora kryssningsbåten som låg i hamnen.

Nu på kvällen var det race briefing och buffé på hotellet. Om du undrar så är det ett sjuhelvetes jävla lopp vi ska göra imorgon, jag och Lindad. Vi är så coola som är här, som vågat anmäla oss och som verkligen tror att vi kommer klara den här helt enorma utmaningen. Jag längtar efter att sätta igång!!!

Tänk på oss! Starten går 07:30.

35,5 km löpning. 2500 höjdmeter. 5,9 km simning. 4444 trappsteg.